تاریخ انتشار: دوشنبه 1396/09/27 - 11:53
کد خبر: 253062

حجت‌الاسلام فقیهی در نشست خبری مطرح کرد؛

هفده هزار نفر از دانشگاهیان عازم عتبات عالیات می‌شوند/ ارائه جزئیاتی از سفرهای ارزان‌قیمت

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در نشست خبری پیرامون موضوعاتی همچون هجدهمین دوره اعزام دانشگاهیان به عتبات عالیات، تفاهم‌نامه با صندوق رفاه دانشجویان، توافق با سازمان نظام وظیفه و سایر موضوعات توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ حجت‌الاسلام سیدمحمدرضا فقیهی رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در نشست خبری که صبح امروز دوشنبه 27 آذرماه در محل این ستاد برگزار شد، پیرامون مسائلی همچون برنامه‌های هجدهمین دوره اعزام دانشگاهیان به عتبات عالیات، انواع وام‌های اعطایی به دانشگاهیان، راه‌اندازی سفرهای دانشجویی ارزان‌قیمت عتبات عالیات، تفاهم‌نامه با صندوق رفاه دانشجویان، توافق با سازمان نظام وظیفه و سایر موضوعات توضیحاتی ارائه کرد.

* ارائه گزارش از برگزاری دوره هفدهم
فقیهی در ابتدا با اشاره به برگزاری هفدهمین دوره اعزام دانشگاهیان به عتبات گفت: در این دوره 63 درصد اعزام شده‌گان برای نخستین بار بود که به عتبات اعزام می‌شدند و در مجموع 26 درصد دانشگاهیان مراسم جشن ازدواج و ماه عسل خود را در کربلا و نجف اشرف برگزار کردند. وی با بیان اینکه در دوره هفدهم بیشترین کاروان های عتبات دانشگاهیان مربوط به تهران بوده، گفت: بعد از تهران، فارس، قم و خراسان رضوی بترتیب در رتبه های بعدی قرار داشتند.

در ادامه گزارشی از دوره هفدهم را مشاهده می‌کنید:

 * جزئیات دور جدید اعزام دانشگاهیان به عتبات
فقیهی در خصوص برگزاری هجدهمین دوره اعزام دانشگاهیان به عتبات عالیات عنوان کرد: ثبت‌نام برای این دوره از 25 آذر آغاز شده و تا پنجم دی ادامه خواهد داشت که در این دوره در مجموع 17 هزار نفر از دانشگاهیان در قالب 420 کاروان به عتبات اعزام خواهند شد. وی ادامه داد: در این دوره دو نوع وام به دانشگاهیان پرداخت خواهد شد، یکی وام بانک ملت با 4 درصد کارمزد و یکی هم وام صندوق رفاه دانشجویان که بازپرداخت اقساط این وام بعد از فراغت از تحصیل انجام می‌شود و به دانشگاهیان زیرمجموعه وزارت علوم تعلق می‌گیرد.

رییس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان با اشاره به این موضوع که دو روز از آغاز ثبت نام در این دوره گذشته است، درباره آخرین آمار ثبت‌نام دانشگاهیان گفت: تاکنون بیش از 33 هزار نفر در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند که این موضوع نشان‌دهنده علاقه دانشگاهیان به دین، مذهب و ائمه معصومین(ع) است.

* برنامه جامع ستاد عتبات برای دانشگاهیان
وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های قبل، حین و بعد از اعزام دانشگاهیان به عتبات، خاطرنشان کرد: هتل‌هایی که در کربلا و نجف برای دانشگاهیان در نظر گرفته شده، هتل‌های مطلوب و خوبی است، در انتخاب روحانی و مدیر کاروان هم سعی کردیم تا کسانی را انتخاب کنیم که بتوانند با دانشجویان و جوانان رابطه‌ای دوستانه و مناسب را ایجاد کنند. وی تاکید کرد: بعد از اعزام هم برای دانشگاهیان برنامه‌های را در نظر گرفته‌ایم، هر هفته برای آنها در قم و جمکران برنامه‌های متنوعی را خواهیم داشت.

فقیهی در ادامه با اشاره به تقارن اعزام‌ها به ایام نوروز، فاطمیه و ماه رجب گفت: از دانشگاهیان تقاضا داریم از فرصت‌های دیگری هم که به جز این ایام وجود دارد برای سفر به عتبات استفاده کنند تا بتوانیم خدمات بهتری را به آنها ارائه کنیم.

* آغاز سفرهای ارزان از نوروز 97
فقیهی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران» مبنی بر اینکه آیا با توجه به اینکه قرار است پروازهای ایرانی به فرودگاه بغداد منتقل شود، تغییری در برنامه کاروان‌های دانشگاهی ایجاد خواهد شد یا خیر، گفت: امیداوریم پروازهای عتبات همچنان در فرودگاه نجف برقرار باشد، با این حال اگر تغییری در این موضوع رخ دهد برنامه ستاد عتبات دانشگاهیان بی‌تغییر خواهد بود و دانشجویان به وسیله اتوبوس از فرودگاه بغداد به نجف منتقل خواهند شد.

رییس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در پایان درباره سفرهای ارزان قیمت دانشجویی به عتبات گفت: این سفرها از عید نوروز سال آینده با اعزام 500 نفر از دانشگاهیان آغاز خواهد شد.

در موشن گرافی زیر جزئیات بیشتری از سفر دانشگاهیان به عتبات عالیات ارائه شده است:

 

دانلود

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
رای دور دوم از دور اول مهم تر است؟
افزایش رای نظرسنجی توییتر
آموزش تکمیل فرم DS-۲۶۰ برای برندگان لاتاری
انهدام باند خواهر و برادری سرقت در تهران
مزایا و راهنمای خرید باربیکیو ذغالی +نکات مهم خرید
پشت پرده حمایت رسانه‌ای از جنایات صهیونیست‌ها
تقویت روابط تجاری ایران و کره جنوبی
گاردین: هدف نتانیاهو اساسا غیرواقعی است
آستین: ده‌ها میلیارد دلار به اسرائیل کمک کردیم
فریاد صهیونیست‌های کودک کش از آدم کشی آمریکا بلند شد!
فرد متهم به قتل «زهره فکور صبور» بازداشت شد
برنامه‌های مختلف رادیو در جشن میلاد حضرت معصومه (س)
ون‌های مسافربر نمایشگاه کتاب نونوار شدند
اسامی ۱۴ بازیکن تیم ملی والیبال جوانان در لیگ ملت‌های آسیای مرکزی اعلام شد
ستاره والیبال ایران همه را سورپرایز کرد!
وزیر ارتباطات: گوشی ایرانی باید توانایی رقابت با نمونه خارجی را داشته باشد
رونمایی از ۴ عنوان کتاب جدید ارتش
اسامی ۲۲ حوزه‌ برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس
سازمان جهانی بهداشت: بیش از ۱ میلیون فلسطینی در خطر هستند
نگاهی که میخواهد زن را از نقش آفرینی در جامعه جدا کند قبول نداریم
سقوط جت اف-۱۶ آمریکایی نوسازی شده در فرودگاه سنگاپور
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top